Perusjalkahoito sisältää jalkojen tutkimisen, jalkakylvyn, ihon ja kynsien hoitamisen, rasvaushieronnan sekä yksilöllisen omahoidon ohjauksen. Jalkahoito on mahdollista toteuttaa myös kotikäyntinä.
Hinnasto
Jalkahoito hoitolassa 64 € Jalkahoito kotikäyntinä 76 € Jalkahoito asumisyksikössä 68 €/ asiakas, jos vähintään 4 asiakasta
Varatun hoitoajan peruminen: Hoitoaika on peruttava viimeistään 24 h ennen varattua hoitoaikaa. Perumattomasta tai myöhään perutusta hoitoajasta veloitetaan puolet hoidon hinnasta.
2. Toiminta-ajatus, arvot ja toimintaperiaatteet Toimita-ajatuksena on tuottaa terveyttä edistävää ja ennaltaehkäisevää jalkojen hoitoa kaiken ikäisille ihmisille joko hoitolassa tai kotikäyntinä. Yrityksen arvoihin ja toimintaperiaatteisiin kuuluu tuottaa laadukasta, ammattitaitoista ja kiireetöntä palvelua asiakkaan tarpeet ja toiveet huomioiden.
3. Omavalvonnan organisointi ja johtaminen Omavalvonnasta vastaa Marita Karvonen.
5. Toimitilat, laitteet ja tarvikkeet Yrityksen toimitilat sijaitsevat osoitteessa Saunatie 5, 53400 Lappeenranta sekä Savonkatu 3, 53100 Lappeenranta (Fysioterapiapalvelu Jaana Myrsky, 1 x viikko). Jalkahoidossa käytettävät laitteet ja tarvikkeet on ostettu suomalaiselta toimittajalta, jolta löytyy myös huolto / korjaus -mahdollisuudet.
6. Lääkehoito Yritys ei tuota lääkehoitoa.
7. Riskien ja epäkohtien tunnistaminen ja korjaavat toimenpiteet Hoitosuunnitelmaan kirjataan hoidon kannalta tärkeät tiedot asiakkaan sairauksista, käytössä olevasta lääkityksestä, selän ja alaraajojen vammoista ja mahdollisista leikkauksista sekä alaraajojen kunnosta. Hoito suunnitellaan esitiedot huomioiden, jolloin riskit voidaan minimoida. Mikäli asiakas on tyytymätön hoidon lopputulokseen, korjaavat toimet tehdään ilman erillistä veloitusta.
8. Potilasasiakirjat ja henkilötietojen käsittely Esitiedot kerätään asiakkaalta itseltään, tarvittaessa asiakkaan suostumuksella myös omaiselta tai hoitohenkilökunnalta. Esitiedot, toteutunut hoito sekä annetut omahoito-ohjeet kirjataan sähköiseen asiakasrekisteriin. Palveluntuottaja on vaitiolovelvollinen. Ulkopuolisilla ei ole pääsyä potilasasiakirjoihin.
9. Asiakkaan osallistumisen vahvistaminen ja muistutusten käsittely Asiakkaan toiveet otetaan huomioon hoitoa suunniteltaessa sekä hoidon aikana. Jos asiakkaan toive on ristiriidassa esim. hänen terveydentilansa kanssa, eikä toivetta voida toteuttaa, asia perustellaan asiakkaalle. Asiakkaalta pyydetään aina suullinen palaute hoidon jälkeen. Kirjalliset muistutukset osoitetaan palveluntuottajalle osoitteeseen Saunatie 5, 53400 Lappeenranta. Muistutuksiin reagoidaan mahdollisimman pian asian selvittämiseksi ja korjaamiseksi. Palveluntuottaja toimittaa Etelä-Karjalan hyvinvointialueelle jäljennökset palvelusetelillä tuotettua palvelua koskevista muistutuksista, valituksista, kanteluista ja hoitovahinkoilmoituksista samoin kuin kaikki edellä mainittuja koskevista ratkaisuista. Tarvittaessa asiakas voi olla yhteydessä sosiaali- ja potilasasiamieheen. Sosiaali- ja potilasasiavastaava: Elina Tikka p. 050 555 8553, puhelinaika ma-to klo 9–12 elina.l.tikka@ekhva.fi
10. Toiminta epidemia- / pandemiatilanteessa Epidemia- ja pandemiatilanteissa noudatetaan THL:n ja Etelä-Karjalan hyvinvointialueen antamia ohjeita. Jalkahoitajan työssä hygienia ja aseptiikka ovat aina ehdottoman tärkeitä. Hyvää käsihygieniaa noudatetaan aina ja henkilösuojaimet ovat käytössä myös muinakin aikoina kuin epidemia- ja pandemiatilanteiden aikana.
11. Toiminta poikkeustilanteissa Poikkeustilanteissa, esim. laajojen ja pitkäkestoisten sähkökatkosten aikana, asiakkaille soitetaan ja tarvittaessa ajanvaraukset siirretään sopivampaan ajankohtaan. Välinehuolto on varmistettu polttomoottorikäyttöisen aggregaatin avulla.
12. Omavalvonnan toteuttamisen seuranta ja arviointi Omavalvontasuunnitelma tarkistetaan vuosittain ja päivitetään aina kun tarvetta ilmenee. Päivitetty 27.12.2024.